iDEAL aanbieden en integreren

Met iDEAL kun je als bedrijf jouw klanten veilig en gemakkelijk online laten betalen. Jouw klant betaalt direct vanaf zijn bankrekening via zijn vertrouwde bankomgeving, snel en veilig. Je ontvangt direct een betaalbevestiging.

Hoe kan ik iDEAL aanbieden/implementeren?

Om iDEAL aan te bieden moet je een iDEAL-overeenkomst afsluiten met een van de deelnemende contractpartijen. Zij bieden verschillende (technische) mogelijkheden om iDEAL te implementeren. Op de websites van de iDEAL-contractpartijen kun je over het algemeen goed bepalen welke voor jouw specifieke situatie geschikt zijn.

Daarnaast vind je hier aanbevelingen om jouw klanten meer met iDEAL te laten betalen. Deze factsheet geeft antwoord op de meeste vragen over het optimaliseren van de implementatie van iDEAL.

Wat zijn de kosten voor iDEAL?

Om iDEAL te kunnen aanbieden aan jouw klanten, dien je een contract af te sluiten met een iDEAL Partner (Acquirer of CPSP). De kosten verschillen per iDEAL contractpartij waarmee u een overeenkomst afsluit. Vaak worden er kosten per transactie gerekend en soms ook bijvoorbeeld maandelijkse abonnementskosten. Op de websites van deze contactpartijen kun je over het algemeen goed bepalen welke voor uw situatie geschikt zijn.

Welke toepassingen van iDEAL zijn er?

Je kunt iDEAL gebruiken om online in jouw webwinkel direct te laten betalen.

Ook kun je iDEAL als betaallink meesturen in bijvoorbeeld e-mails. Op deze manier kunt je jouw klanten ook achteraf laten betalen.

Jouw klanten kunnen ook betalen met iDEAL QR. Deze QR-codes kun je zowel offline (op een papieren factuur, op kassabon, in de etalage, etc.) als online (in jouw webwinkel, een scherm, betaalzuil, etc.) presenteren.

iDEAL vernieuwt en breidt uit

Om aan te blijven sluiten bij de manier waarop consumenten online shoppen en betalen breidt iDEAL uit met kortere betaalprocessen en nieuwe diensten.

Alles over het nieuwe iDEAL lees je hier.