iDEAL
Inplannen
Met iDEAL Inplannen kunt u een betaling aan een bedrijf inplannen. Wij testen deze nieuwe functionaliteit op dit moment met enkele organisaties. Ziet u iDEAL Inplannen als optie staan, dan kunt u de betaling dus inplannen. Hieronder leest u hoe het precies werkt.
Hoe werkt het?
U herkent iDEAL Inplannen aan het iDEAL-logo met daarnaast de tekst ‘Inplannen’.
Als u kiest voor iDEAL Inplannen vraagt het bedrijf u om een datum te kiezen. Zij bepalen de (uiterste) in te plannen datum.
Na het kiezen van de datum wordt u naar uw bank gestuurd, net zoals bij een gewone iDEAL-betaling. Bij uw bank kiest u met welke rekening de betaling ingepland moet worden. Daarna volgt u de door uw bank aangegeven stappen. Hiermee geeft u opdracht om de betaling in te plannen op de afgesproken datum.
Nadat u de betaling met iDEAL heeft ingepland, keert u terug naar het bedrijf.
De betaling wordt, bij voldoende saldo, door uw bank uitgevoerd op de door u gekozen datum. Tot die tijd vindt u deze ingeplande betaling terug in het overzicht met ingeplande betalingen van uw bank.
Voldoende saldo
Voor het doen slagen van de betaling is het belangrijk dat u op de afgesproken datum voldoende saldo op uw rekening heeft staan. Is dit niet het geval, dan wordt de betaling op dat moment niet uitgevoerd. Per bank verschilt hoe zij omgaan met deze situatie: nogmaals proberen of volledig afkeuren. Als een betaling volledig is afgekeurd, dan heeft u dus niet betaald aan het bedrijf.
Als een betaling is geslaagd, ziet u deze altijd terug in uw rekeningoverzicht. U herkent een iDEAL Inplannen betaling aan de tekst in de omschrijving. Die begint met ‘iDEAL Inplannen’ gevolgd door de kenmerken van de betaling en het bedrijf.